Friday, March 25, 2011

kita kena belajar bersyukur

Baru lepas department meeting...
kena buat work planner la plak....this friday dh kena submit..tp ada 2 forms, 1 tok academic staff n 1 lg tok non-academic staff.tetiba plak aku kena isi tok non academic..setahu aku la, klo ikut job title aku TUTOR..means academic staff la kan, kan, kan? ok la xper, kt buat jelah dulu since bt masa nie aku duk kt travel agent n bdk2 ada short sem, aku x diberi tugas tok ngaja ag...tggu long sem nti, bulan 6 ek...lagi 2 bulan..kita wait n see..

to my beloved boss, this is message for u ok,

i nak ngaja ok...dulu i mintak post tok mengaja, u janji masa interview hr 2, i duk sini tok sementara jer kan, sementara bebdk short sem...tiba2 bila i dah msk, lain plak u cakap ek...selagi xder yg betul2 tok keje travl egent msk, i kena duk sini, n mengajar as a part time jer n for subject related with ur work, which means tour operation jer. and part yang i paling geram 2 bila u cakap klo 2 thn xder staff msk, 2 thn la i kena duk sini...HELLLLLOOOOOO MADAM!!!!!!!!!!!...ni yg buat i marah ni, cakap xserupa bikin, janji palsu!!!!!!!MUNAFIK TAU KLO BERJANJI X TEPATI!!!Tuhan marah, i pe tah lagi.

tapi xper lah, i ingat per yang u pesan time meeting td, kita ni kena bersyukur, Tuhan pun marah klo kita asyik mintak jer kt dia..(kata boss i)....i bersyukur, mmg bersyukur sgt2 skrg, i dah ada keje, dah xyah mintak sponsor PAMA lagi dah, dah ada duit sndri tok byr kete.i syukur sangat. and pe yang i syukur sgt2 coz i masih lagi diberi peluang tok mendapat pekerjaan yang lebih baik..InsyaAllah, i xkan lepaskan pluang nie, even dulu masa awal2 i dapat keje ni i cakap i dah xnak cr keje lain dh, nak focus pd kerjaya, then tup2 i dapat interview. i dah lama dah tggu tau, i mintak sejak 2 tahn lepas ag...xsangka rezeki tu datang jugak kt i.....Thanks God!

so, i akan buat yang terbaik...i xkan lepaskan pluang yang i dah dpt nie..
tetapi, walau ape pun..i will always be positive n bersyukur..

kalau i dapat keje 2, i syukur sangat2
&
kalau i xdapat pun, i redha...

mungkin 2 yang terbaik tok i and mungkin ada hikmat disebaliknya...Allahuallam..


*doakan yang terbaik tok saya yer......:)and semoga saya menjadi seorang hamba yang sentiasa bersyukur...

No comments:

Post a Comment