Saturday, July 30, 2011

Yes, I am so lucky!

Morning semua!!!!

hari ni i keje, tp jeles sbb ada org xperlu keje pun hr ni.....huhhu
fair la....jumaat i cuti, khamis kol 330pm dh leh blk..hehehe
best nyer....ni consider new working enviornment la

sebelum ni keje kt KL, so xpernah rasa suasana keje kt trg, kt kampung sendiri plak tu
aku bersyukur sbb mmg aku xprnh pun berangan bgn pagi2 kt kg halaman then bersiap nk pegi keje, tgk adik-adik bersiap nk pg sekolah, pastu lg sorg syok tido with her baby (my sister tgh berpantang kt umh, leh kacau baby), bising adk aku lg sorg yg mls nk bgn g sekolah, slm tgn mak ayh sblm pegi keje, dpt duit (hehehe, wt malu jer, dh keje pun mintak duit ngan mak, ini special case, gaji aku 2 bln br dpt, tu plg awal la...hehe) petang blk umh, mlm lepak2 ngan family, weekend have fun with them again n again....

bestnyer......ayh teh aku cakap dpt kt trg ni mcm blk umh sendiri la...so true! most of them are happy with this...but myself----->awal2 xsuka sbb dpt kt hutan, plus my bff yani, pun org koberang, dia kata poli koberang ni klakar, xmcm poli,lot kedai jer..(what say u bila org ckp cmtu??).bila dpt tau jer tempat posting, i gtau dia, dia gelak bukan main ag....tp bila pk balik, banyak kebaikan n hikmahnyer..n skrg sgt la happy..:) xperlu isi borang mintak tukar, org lain ssh pyh nk tkr, aku trs dpt dkt...so Syukur Alhamdulillah..:)

so far msh lgi rasa seronok ngan environment ni, sanggup aku travel 170km/day, sebab mls nk duk umh sewa..dh bohsan dh..alang2 dpt kt kg, duk jelah umh..klo dh xlarat sgt br tido umh sewa....

sebenarnya kuala berang ni bukan tempat baru buat sy....years back, aku pernah dtg cni, bersekolah kt cni for about 3 years, from 1998-2000..so sedikit sebanyak tu aku tau la psl tempat ni....bila dtg cni balik, rasa cam mengimbau kenangan silam la..kawan2 pun ramai kt cni..almost 60% org cni kot.....rindu kan diorg actually....rdu bila tgk sekolah lama..rindukan semua la..n yg paling aku xlupa adalah baunyer...koberang ni ada bau tersendiri tau, bau MADEC (kilang proses getah)...sanggggaaaat busuk...ingtkan dh tinggal lama ni bau tu dh ilang, rupernyer,,,tidak sama skali..klo dulu awl2 dtg cni rasanya ambk masa sethn gak nk imune ngan bau ni,sampai nak muntahh setiap kali ada bau tu, myb ni pun sama la,,,,,sabor jelah.....daripada rempuh jammed, bek ko hidu bau ni.....:)

nanti i post pasal koberang ni plak ek....banyak sebenarnya nk cite, tp jiwa kacau cket lately ni...banyak keje n benda nk fikir...will be back, soon!

babai!

No comments:

Post a Comment